Forums

Help › Forums

Re: Hi

Fri, Jun 2 2017 2:03 AM (6 replies)
  • daja1012
    342 Posts
    Tue, May 30 2017 7:37 PM

Guten Abend. Dies ist daja 1012. Versucht jemand zu sprechen zu kommen, die aber unsusscssful haben. So dachte ich mir, ich würde es versuchen in deutscher Sprache

• alosso
    21,072 Posts
    Tue, May 30 2017 9:28 PM

Unsuccessful heißt "erfolglos" auf Deutsch, und ich bleibe erfolglos in dem Versuch, Deine Ziele oder Fragen zu ergründen.

Edit/translation (May 31, 1:18 am PDT):

Unsuccessful translates to "erfolglos" in German, and I stay unsuccessful in trying to fathom your goals or questions.

• daja1012
    342 Posts
    Wed, May 31 2017 12:46 AM

Sir: I am of American German decent and have tried to learn the language as best I can, knowing that I probably suck at it. If I offended you in any way I do apologize. It was meant as humor, nothing else.  

• alosso
    21,072 Posts
    Wed, May 31 2017 1:14 AM

I appreciate your efforts!

Alas, I'm afraid I didn't get the rationale nor the humour of it, but I thought
    that I might be better able to reply in German than most here.

No offence taken nor intended, and I believe that I expressed none of that.
    Did you understand what I said?

• ostfriedel
    2,052 Posts
    Thu, Jun 1 2017 11:43 PM

daja1012:

Guten Abend. Dies ist daja 1012. Versucht jemand zu sprechen zu kommen, die aber unsusscssful haben. So dachte ich mir, ich würde es versuchen in deutscher Sprache

Guten Tag Daja

Das ist schön, hier einmal einen US-Amerikaner zu erleben, der sich bemüht Deutsch zu sprechen. Du hast das sehr gut gemacht. Wenn du möchtest, dann können wir gerne noch mehr auf Deutsch miteinander schreiben.

Most of the time I write in english here. So I know how it is to write in a foreign language. It`s not allways easy. I am happy to read that an US-American wrote some german here. Very apreciated, well done.

Peace,  Friedel

P.S.: Paul, du bist herzlich eingeladen mit mir auf Friesenplatt zu sprechen  :o)

• alosso
    21,072 Posts
    Fri, Jun 2 2017 2:03 AM

Moin, Friedel!

Ich verspreche, das NICHT zu tun, solange Du es nicht mit Kölsch versuchst ;)

RSS